På Bound
Under våren och sommaren har Bra Sommarmöbler ökat försäljningen i sin e-handel och slagit försäljningsrekord månad efter månad. Samtidigt har Bound drivit det digitala magasinet för Bra Sommarmöbler och bjudit läsarna på inspiration varje vecka. Efter att artiklarna visade på bra försäljningsresultat utvecklas nu samarbetet till att även innefatta Bra Innemöbler.
Bound är vinnare i den skribenttävling som e-handelsföretaget Care of Carl arrangerade under våren. Den 2 juni publiceras det vinnande bidraget i Carl Magazine på CareOfCarl.com, med rubriken Optimera din garderob.
Bevego är ett av Sveriges ledande grossistföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering och har sedan länge drivit det uppskattade kundmagasinet BevegoNytt. Som ett steg i Bevegos digitaliseringsresa går deras kundmagasin nu från fysiskt format till digitalt med hjälp av byrån Bound. I mitten av april lanserades BevegoNytt på bevego.se.
Hur går det till att göra en artikel egentligen, vad är det som krävs och hur arbetar vi på Bound? I denna artikeln får du följa med oss när vi skapar ett hemma-hos-reportage för Alingsås Huspaket. Vi drömmer oss tillbaka till Rasmus och Lizas fina hus som vi besökte i slutet av februari och tar med dig på resan från idé till färdigt reportage.
När du har ett eget digitalt magasin och kontinuerligt publicerar nya artiklar varje vecka stärker du relationen till dina kunder långsiktigt, du blir top-of-mind och din synlighet på Google förbättras (SEO). Att däremot ta nästa steg och nyttja innehållet på en högre nivå är för många företag outforskad mark.
E-handelsföretaget Bra Sommarmöbler satsar nu på ett eget digitalt magasin för att bjuda sina kunder på inspiration, tips och trender. I början av mars lanserade Bra Sommarmöbler sitt inspirationsmagasin tillsammans med byrån Bound som regelbundet kommer att publicera nya artiklar för att ge besökarna bästa möjliga upplevelse på hemsidan.
Vi hör att e-handlare får rådet att byta ut sin gamla blogg mot ett digitalt magasin. Eftersom att det är just detta vi arbetar med så håller vi såklart med, men vi tycker att det behövs ett förtydligande över vad som definierar en blogg och vad som definierar ett digitalt magasin.
Here Digital Agency är en specialistbyrå som arbetar med Performance Marketing. Here fokuserar på alla delar inom SEO och för att leverera engagerande innehåll av högsta kvalité till sina kunder väljer de nu att inleda ett samarbete med Bound.
Namnet Bound knyter an till våra värderingar om att vara lojala, skapa goda relationer och jobba mot en hållbar framtid. Den direkta översättningen av ordet Bound är “bunden”. Ironin i att vi varken har bindningstid eller några måsten som låser våra kunder är en motsägelse som tilltalar oss.
Den 17 oktober lanseras specialistbyrån Bound som helt kommer att nischa sig på digitala magasin. Konceptet har utvecklats av Sarah MacFie och Micaela Angerheim som i många år har frilansat inom digital marknadsföring.
Att driva något eget innebär ofta att man har stora möjligheter att forma sin vardag och sin omgivning som man vill, och kanske blir man då också mer analyserande. Det finns väldigt många faktorer runt omkring oss som påverkar allt från mående till effektivitet och dessa vill vi såklart optimera på bästa sätt.
De flesta företag vill hitta nya kunder genom Google men på Bound ser vi att många kämpar med sin sökmotoroptimering. Det tekniska arbetet kring SEO har många redan koll på, men efter detta börjar det tålamodskrävande arbetet. Det är här många fastnar och slutar att klättra i sökresultaten.
Den 17 oktober lanserar vi specialistbyrån Bound och vi som grundat konceptet heter Sarah MacFie och Micaela Angerheim. Vi har valt att helt nischa oss på Digitala Magasin och som en fristående redaktion kommer vi driva våra kunders webbmagasin från ide till publicerad artikel.