Vadå bound?
Namnet Bound knyter an till våra värderingar om att vara lojala, skapa goda relationer och jobba mot en hållbar framtid. Den direkta översättningen av ordet Bound är “bunden”. Ironin i att vi varken har bindningstid eller några måsten som låser våra kunder är en motsägelse som tilltalar oss. Bound jobbar istället för att bli bundis med våra kunder och att vår produkt och vår goda relation ska vara en tillräckligt stark motivation för kunden att fortsätta arbeta med oss.
På samma sätt vill vi att vår produkt digitala magasin ska få läsaren att bli bundis med avsändaren. Vi tror starkt på att våra kunder bygger upp en relation med sina läsare genom att bjuda på sig själva, sin kunskap och insikter från branschen i ett digitalt magasin. Det vi vill uppnå med vår tjänst är att bandet mellan varumärke och konsument ska stärkas för att skapa fler lojala kunder. Att våra kunder ska bli bundis med sina kunder.
Symbolik i logotypen
I vår logotyp är B:et och D:et en symbol för lojalitet och vänskap mellan två parter. Kopplingen blir visuellt tydlig i monogrammet när bokstäverna hakar i varandra. Vi gillar att dra parallellen till en “pinkie swear” där två parter ger varandra ett löfte genom en lillfingerkrok. Vi har inga krångliga avtal och jobbar sida vid sida med våra kunder för att få en nära relation som håller över tid.
Här kan du läsa om fler fördelar med ett digitalt magasin.