Grundarna bakom Bound

Bound_Micaela_Sarah_bw.jpg

Sarah MacFie och Micaela Angerheim.

Idag den 17 oktober lanseras specialistbyrån Bound och vi som grundat konceptet heter Sarah MacFie och Micaela Angerheim. Vi har valt att helt nischa oss på Digitala Magasin och som en fristående redaktion kommer vi driva våra kunders webbmagasin från idé till publicerad artikel.

Vi går båda in i Bound som content producenter men vår bakgrund inom digital marknadsföring skiljer sig åt. Med våra kompletterande erfarenheter kan vi på Bound skapa all typ av innehåll som krävs för att förverkliga våra kunders magasin.

Sarah MacFie har en bakgrund som content creator där fokus varit på fotografi, grafisk formgivning och illustrationer. Inom formgivningen har Sarahs uppdrag kommit från en mängd företag och innefattat allt från grafiska profiler, logotyper, hemsidor och produktkataloger. Sarah har sedan debuten 2011 illustrerat åtta barnböcker i serierna Vilda Våghals, Allis Sprallis och Magiska Spegeln. Utöver detta har Sarah specialiserat sig på att skapa inspirerande innehåll på Instagram där hennes eget konto, med hjälp av rätt strategi, snabbt vuxit och fått stor uppmärksamhet inom sin genre. Med en engagerad följarskara är hennes forum en attraktiv marknadsföringskanal för stora varumärken. 

Micaela Angerheims uppdrag har fokuserat på digitala kanaler och som extern marknadsresurs har hon hjälpt företag att skapa en sammanhållen kommunikation i både sociala medier och andra digitala kanaler. I sin roll som content writer har hon producerat allt från pressmeddelanden, produkttexter och intervjuer för en mängd olika bolag. Efter att ha varit marknadskoordinator på ett av nordens största IT-bolag startar hon nu tillsammans med Sarah MacFie byrån Bound. 

Med vår breda kompetens inom “influencer marketing” och kunskap om hur man skapar engagerande innehåll på sociala medier kommer vi driva byrån på ett modernt sätt. Tillsammans har vi lång erfarenhet av att arbeta med både produkt- och tjänsteföretag. Vi har sett vilken typ av marknadsföring många företag eftersträvar men själva inte hinner producera i sin dagliga verksamhet. 

Idén till Bound kommer från ett behov på marknaden där de flesta företag vill ranka högre på Google och bli mer synliga för potentiella kunder, samtidigt som man vill engagera och stärka relationerna med sina befintliga kunder. Med känsla för foto, styling och textproduktion samt en lång erfarenhet inom innehållsoptimering tror vi oss kunna fylla det behovet på marknaden genom Bounds digitala magasin. 

Läs mer om hur idéen till Bound föddes här.

ARTIKELMicaela Angerheim