Ett växande behov på marknaden
De flesta företag vill hitta nya kunder genom Google men på Bound ser vi att många kämpar med sin sökmotoroptimering. Det tekniska arbetet kring SEO som innefattar bland annat laddtider, URL struktur och mobilanpassning har många redan koll på, men efter detta börjar det tålamodskrävande arbetet. Det är här många fastnar och slutar att klättra i sökresultaten.
För att du ska ha en chans att passera dina konkurrenter på Google måste du publicera nytt innehåll ofta. Det är ett arbete som hela tiden kräver nya idéer och en förståelse för vad som engagerar dina läsare. Det krävs resurser för att kontinuerligt producera artiklar på ett välskrivet och sökmotoroptimerat sätt, för att skapa engagemang och intresse kring det du gör behöver du också ha genomtänkta bilder av bra kvalité.
Här ser vi ofta att resurserna inte räcker till och att andra arbetsuppgifter lätt kommer emellan. Även om din marknadsavdelning prioriterar att skriva en artikel i veckan slutar det ofta med att aktiviteter som ger snabbare och mer kortsiktiga resultat prioriteras högre. Att skapa SEO-anpassat innehåll är ett långsiktigt arbete där du sakta bygger förtroende hos Google, på lång sikt är det ett extremt kostnadseffektiv sätt för att få nya kunder.
Det är inte bara tid som är en bristvara. Att hitta medarbetare som kan skriva texter till varumärkets målgrupp, som kan driva en fotosession och göra fotoreportage med inspirerande bilder som lyfter produkten och som dessutom har förmåga att generera idéer utifrån säsong, sortiment, samhälle och marknadsplanen kan ibland kännas omöjligt.
Vi på Bound ser att det är denna produktion av content som företag behöver hjälp med. Många behöver någon som både kan leverera innehåll av hög kvalité och som kan upprätthålla kontinuitet långsiktigt. Med den kompetens och erfarenhet som finns inom Bound kan vi leverera just detta, och vi har valt att paketera vår tjänst som ett digitalt magasin. Som standard publiceras fyra artiklar per månad på kundens webbsida och sociala medier, och ämnena tas alltid fram i samråd med kund för att fånga upp det som är aktuellt inom företaget och i branschen.
Vill du veta mer om oss som grundat konceptet Bound kan du läsa om oss här.