Bound är vinnare av contenttävling i Care of Carls digitala magasin

Careofcarl Bounds hemsida_2.jpg

Publicering i Carl Magazine

Bound och deras content writer Micaela Angerheim är vinnare i den skribenttävling som e-handelsföretaget Care of Carl arrangerade under våren. Den 2 juni publiceras det vinnande bidraget i Carl Magazine på CareOfCarl.com, med rubriken Optimera din garderob

“För oss som älskar att skapa content var det självklart att ställa upp i Care of Carls skribenttävling, Carl Magazine är ett föredöme inom digitala magasin. Care of Carl var tidiga med att konceptualisera sitt content i ett eget magasin och deras bredd på reportagen inspirerar oss på Bound. Därför känns det oerhört roligt att vara det vinnande bidraget i tävlingen!” säger Micaela Angerheim.

Tävlingen utmanade de medverkande att med kreativitet och innovation, och utifrån ett valfritt och relevant ämne skriva en artikel som skulle inspirera Carl Magazines läsare och målgrupp. Plagg, accessoarer och detaljer från CareOfCarl.com skulle vara en del av artikeln. 

“Den verkliga utmaningen var att inte känna företaget inifrån, samtidigt som jag ville att texten skulle prata med Care of Carls egna röst. Visionen var att få texten att uppfattas som att den kom inifrån företaget, det är så vi på Bound brukar arbeta med våra uppdragsgivare. Jag skapade mig en bild av målgruppen och satte en ton utifrån det jag tidigare läst i magasinet, och utgick från det.” berättar Micaela. 

Syftet med artikeln från Bound är att läsaren ska få med sig konkreta råd för att få en enklare vardag, genom att optimera sin garderob. Artikeln beskriver begrepp som “10 x 10 challenge” och “capsule wardrobe”, och på vilket sätt dessa begrepp kan underlätta vardagen. 

“Jag funderar mycket på hur jag kan optimera min vardag, och kring valet av kläder finns massor att utveckla. Samma saker gäller för både kvinnor och män så jag valde att bygga artikeln på tips som jag själv använder mig av i vardagen.” säger Micaela. 

Om Care of Carl

Care of Carl är en e-handel inom herrmode som grundades i Borås år 2010, med idén att göra kvalitetskläder för män tillgängliga online. Företaget är idag verksamt i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland, och hade år 2018 en omsättning på 236 miljoner kronor. 

Här kan du läsa artikeln i Carl Magazine: 

https://www.careofcarl.com/sv/carlmagazine/stilkunskap/2020/06/02/optimera-din-garderob.html

Kontakt

Micaela Angerheim, content writer på Bound, micaela@bound.se, 0763-166 958 

Sarah MacFie, Content Creator, Bound, sarah@bound.se, 076-822 24 33