Bevego digitaliserar sitt magasin BevegoNytt

Pressmeddelande_Bevego_2.jpg

Möjlighet att nå fler läsare

Bevego är ett av Sveriges ledande grossistföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering och har sedan länge drivit det uppskattade kundmagasinet BevegoNytt. Som ett steg i Bevegos digitaliseringsresa går deras kundmagasin nu från fysiskt format till digitalt med hjälp av byrån Bound. I mitten av april lanserades BevegoNytt på bevego.se. 

“Att vi lanserar BevegoNytt digitalt gör att vi kan hålla en högre frekvens på publiceringarna och få ut nyheter snabbare än tidigare. De tryckta magasinet gavs ut en gång i kvartalet medan vi nu kommer publicera ungefär ett reportage i veckan. Nu har vi också möjlighet att nå fler läsare, du behöver inte vara kund för att kunna gå in på bevego.se och läsa branschnyheter och andra reportage.” säger Annika Lincoln, marketing manager på Bevego.

Jämfört med många andra branscher ligger byggbranschen långt efter i digitaliseringen. På Bevego arbetar man hela tiden med att förändra sitt beteende mot det digitala och nyttja tekniska möjligheter för att göra ett mer effektivt och kvalitetssäkrat arbete. 

“Vi kände att det var dags att ta detta steget nu, att samla reportagen på vår hemsida så att alla som är intresserade kan komma åt informationen där. Det blir också en bättre kostnad att arbeta digitalt jämfört med att trycka upp stora upplagor. Vår förhoppning är att både medarbetare och kunder ska upptäcka att det är enkelt att komma åt denna typ av information digitalt, och att mer och mer blir digitalt i vår bransch. Du har alltid BevegoNytt nära till hands i din mobil och i datorn.” säger Annika Lincoln. 

Eftersom att artiklarna ligger öppet för alla och även indexeras på Google kommer den digitala versionen av BevegoNytt möjliggöra att fler får upp ögonen för Bevego. Med de olika ämnena som tas upp i reportagen, allt från produktnyheter och mässor till referensprojekt från verkligheten hoppas Bevego på att bjuda branschen på kunskap. 

“Det är verkligen roligt att få vara en del av denna omställningen som Bevego gör, och Bounds koncept Digitala Magasin passar företaget perfekt. Inom Bevego finns redan ett intresse och en förväntan på innehåll från verksamheten, utmaningen är att få läsarna att hitta till den digitala versionen. Hittills har vi fått mycket bra respons och som en del i strategin för att öka kännedomen kommer vi att använda oss av nyhetsbrev som är ett bra komplement till ett digitalt magasin.” säger Micaela Angerheim, content writer på Bound. 

>> Till BevegoNytt

Kontakt

Annika Lincoln, marketing manager på Bevego, annika.lincoln@bevego.se, 0322-671416

Micaela Angerheim, content writer på Bound, micaela@bound.se, 0763-166 958